maanantai 8. helmikuuta 2010

Skruvi: Hierojalla

Olipa mukava päivä, ihmiseni oli tilannut minulle hierojan kotiin! Viimeksi kun kengitettiin, oli minun taas pakko sanoa kengittäjälle, että "ai, älä väännä jalkaa niin kovin". Siitä ihminen päätteli, että joku lihas on taas jumissa.
Sen pitikin laittaa vauhtia tallitöppösiin kun se tuli tallille, oli nimittäin satanut koko päivän lunta ja me oltiin kaikki ihan märkiä. Minut täytyi saada loimen alle kuivumaan ja muutkin piti kaikki ehtiä ottaa sisälle ennen kuin se hierojatäti tulisi, koska se hieroi minua ihan iltaruokiin asti.
Kuivattelin villaloimeni alla reilut puoli tuntia, ja sitten se Terhi-hieroja tuli. Ai että hieronta tuntuikin taas hyvältä, piti ihan turpaakin tärisyttää välillä kun löytyi oikein hyvä kohta. Oli minulla toisen lavan seudulla pieni lihasjumi, mutta ei ollenkaan niin paha kuin viimeksi. Silloin teki mieli ihan näykkäistä, kun ekalla hierontakerralla sattui niin, mutta enhän minä herrasmiehenä tee sellaista...
Kylläpä sitten kelpasikin rennoin lihaksin alkaa odottelemaan iltapalaa. Meidän ihminen oli luvannut Heidi-ihmiselle tarjoilla meidän iltaruoat. Muutamat kaverit alkoivat tapansa mukaan kolistelemaan, naapurikarsinan Frida kuopi lattiaa, mutta minä vain tuijotin hiljaa kaltereiden välistä. Heidi-ihminen alkuaikoina nauroi minua, mutta minäpä olen huomannut, että hypnoottinen tuijotukseni tehoaa, ja heinät aina ennen pitkää tulevat turpani eteen! Mitäs siinä turhaa meteliä pitämään. Heinien jälkeen sain vielä pellavamössöni, jossa olikin tänään bonuksena kaksi isoa porkkanaa!
Leo-pikkuveli sai syödä tänä iltana oman pellavamössönsä heinien päältä, kun ihminen joutui laittamaan sen ruokakuppiin vettä. Se pitkätukkainen ponipoika kun ei millään voi olla kaatamatta vesiämpäriään joten se piti ottaa kokonaan pois. Ihminen jo kerran ruuvasi ämpärin seinään kiinni, mutta Leo on kuulemma onnistunut saamaan ne ruuvitkin seinästä irti, ja ne pitäisi laittaa uudestaan. Pitäisköhän vihjaista ihmiselle, että ostais Leolle vaikka leegoja tai jotain, että saa touhuta niillä eikä tarvi vesiastialla leikkiä. Kuulin Kyran ihmisen sanovan, että varmaan se on joku ruotsalainen tapa, Kyra ja Väinökin kun ovat syntyneet Ruotsissa ja nekin kaatavat vesiämpärinsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti