tiistai 9. elokuuta 2011

Leo: Tallin täydeltä pientä porukkaa

Eilen oli meidän tallilla varsinainen hulinapäivä, johon meikäponikin pääsi osallistumaan. Lauma pieniä ihmisiä, jotka olivat kuulemma 4H-heppakerholaisia tulivat muutaman isomman ihmisen kanssa tutustumaan hevosten hoitoon ja vähän ratsastukseen ja ajamiseenkin. Mun ihminen oli ajatellut, että ehtii hyvin ajaa mun kanssa kärryillä ennen kuin ne tulevat, koska oli lupautunut sitten auttamaan Heidi-ihmistä niiden viihdyttämisessä. Ne tulivatkin vähän etuajassa, ja pupujen katselun jälkeen siirtyivät katselemaan meikäläistä vetämässä kärryjä. Tuija-ihminen sitten kuului sanovan kärryiltä, että voitaisiin ottaa näin alkajaisiksi muutama niistä lapsista mun kyytiin, jos joku haluaa tulla. Muutama pieni käsi nousi pystyyn, ja ne kipusivat vuorotellen kypärät päässä Tuija-ihmisen viereen kärryihin. Kaikki pikkuihmiset, joita kyyditsin sen pari kierrosta, olivat aika reippaita ja ketään ei pelottanut mun kyydissä vaikka juoksin. Ihminen ei kylläkään antanut mun mennä ihan täysillä, etteivät ne pienet pelkäisi. Mä käyttäydyin tietenkin hyvin ja sain kuulla olevani "tosi söpö", vaikka komeahan mä omasta mielestäni olen.
Kärryttelyn päätteeksi Tuija-ihminen otti kaksi pikkutyttöä auttamaan mun valjaiden riisumisessa. Onneksi valjaat on molemmilta puolilta samanlaiset, joten kumpikin sai oman puolen ja Tuija-ihminen neuvoi mitä tehdään, ja kertoi samalla mitä valjakkovaljaiden eri osat ovat ja mikä niiden tarkoitus on. Sitten nämä kaksi tyttöä vielä harjasivat meikäläisen ja taasen ylistivät söpöyttäni. Muutama pikkuihminen tuli vielä mukaan saattamaan, kun Tuija-ihminen vei mut takaisin laitumelle.
Väinö ja Frida olivat kuulemma sitten kantaneet kaikkia lapsia talutettuna muutaman kierroksen ja melkein kaikki olivat uskaltaneet mennä raviakin. Yksi pikkuihminen oli halunnut tietää, jaksaisiko hevonen kävellä Särkänniemeen.
Myöhemmin ne tulivat Heidi-ihmisen kanssa hakemaan vielä Gerin ja Aadan, jotka olivat menneet ja vetäneet kaikkia vuorollaan kärryissä. Lapset olivat kuulemma vertailleet, kumpi tammoista on suloisempi, mutta joku oli sanonut, että "mun mielestä se Leo on kaikkein suloisin". Siinäs kuulitte!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti